Vaknade utvilad och förvånad över hur skönt jag sovit trots hotellsäng. Vi styrde runt och kom ner till frukosten i lagom tid. Det var inte den största frukostbuffén men allt man behövde fanns. Skrutt ville ha rostad macka med choklad på, ja det fanns ju så det var ju inte så mycket att orda om.
Oslo bjöd på grått och trist väder så vi rullade hemåt direkt efter frukost.
Skrutt var måttligt road över att behöva sätta sig i bilen igen, men det gick bra ändå. Vi gjorde ett långt stopp i Töckfors där hittade skrutt en lek och pysselhörna och roade sig i över en timme medans vi andra satt en bit bort och fikade. Efter att ha besökt en av de största godisaffärerna jag sett så åkte vi hemåt. Vi var hemma i Katrineholm strax  efter sju och då blev det kramkalas med pappa Fredrik.

Smaskigt med choklad!

Kladdigt med choklad, strax efter den här bilden togs vände hon sig om och kramade stackars mamma som hade vit tröja på sig😣

Skrutt visar bilder för morbror och moster.

"Jag har också tatutjering!"
Mm dock en gnuggbar...

"Vet du mamma, så här är det! Dubbelmacka med choklad, är den godaste frukosten!"

I Töckfors fick moster offra sig och åka häst och vagn.

I pysselhörnan fick man måla ägg.

Sjukt mycket godis, vi var bara tvungna att köpa med oss lite att ha i bilen.

Godisråtta!

Ska man äta eller pussas med godiset? Den här dög bara att pussas med, såg tydligen godare ut en vad den var.

Tio minuter senare...

Nu är det måndag igen. Dock lite kortare vecka i och med påsk. Bara hoppas vårvädret kommer snart, vore trevligt med lite sol i helgen.

Vilken kanondag vi hade igår. Mötte upp lillebror som blev gratulerad med paket och varma kramar.
Sen gick vi i underbart väder och strosade i hamnen, åt lunch på fridays och sen gick vi en tur på stan.
Kvällen avslutades på Thailandsrestaurang det var precis som min favorit restaurang i Stockholm så vi fick uppleva goda mat och med jämna mellanrum blev det helt svart och det "regnade" och blixtrade. Mycket spännande tyckte skrutt.
Här kommer lite bilder från vår Oslo-tripp.

Trött tjej redo för lång biltur.

Efter en timme delades "ostkrokar" ut, humöret på topp!

Skrutt fick en tidig födelsedagspresent, en Elsa-klänning. Den skulle på direkt,

Vilket fint väder Oslo bjöd på, härlig vårsol.

Tre Graff, en Egeland och en heliumballong.

En nyvaken skrutt myser i knät på moster.

Vårt hotell var väldigt spännande, marknadsförde sig som ekologiskt. Och hade annorlunda inredning. Det uppstod en snabb diskusion om vad för djur det var som fått offra skinnet. Ren hävdade mamma, ko sa jag men vid närmre analys så ändra jag mig till get. Nåt svar fick vi inte, skrutt konstaterade istället att täcket var hårigt. "Tur att pappa inte är här han tål bara nakenfis täcken"(!!?)

Bäst med hotellet var nog läget, kunde ju vinka till lillebrors lägenhet.

Skrutt var fotograf på middagen.
Brorsan med flickvän hamnade på bild i alla fall.

Det här med att äta med pinnar var väl inget svårt tyckte skrutt.

Hon löste det genom att "ösa" över på skeden, nemas problemas det här med pinnar.

Trött men glad tjej som delade hotellsäng med mig.❤️
Jajamän, tre sköna bönor och en hysterisk 3-åring är ute på äventyr. Vi ska till Oslo för att fira min lillebror som fyller 22år. Igår hade vi en heldag i Örebro, mitt Visakort glödde efteråt. Dessvärre blev det inte så mycket till mig, men lite att fylla i påskäggen till nästa helg. Och så unna jag mig en ansiktsbehandling, så skönt!

Det är som vanligt lite lätt hysteriskt när skrutt är med på stan. Hon är inte direkt nöjd över att gå i affärer så man får försöka roa henne så gott det går. Igår fick hon låna min mobil för att spela lite spel, men hon hittade snabbt spotyfi och krämade på ledmotivet till Frost på högsta volym(?!).
Som sagt, vi är väl alla butiksbiträdes mardröm. Jag var inne i en guldmyckes-butik och tjejen i butiken visade mig smycken vid disken. Skrutt satt i vagnen och sjöng med inlevelse med till "slå dig fri" det gick ju bra ända tills höjningen kommer och skrutt med inlevelse kastar ut armen precis som Elsa gör i filmen. Dessvärre daskar hon till ett skåp med exklusiva smycken som då börjar blinka till. Butiksbiträdet ser helt förfärad ut, "larmet går om det händer igen"
Ooops!
Som sagt vi att för underhållningen när vi shoppar...

Hör kommer lite bilder från gårdagen.

Som sagt, jag hade en liten fotograf med mig igår, det här var bara ett axplock av bilder...

Skrutt hittade ett påskägg i rätt storlek igår. "Det får plats en bebis i!"
Oklart vart vi ska få bebisen ifrån och jag tror inte att det är ok att packa in i ett påskägg...

Kvällsmys med ostbricka!

Klockan ringde 05.45 i morse och strax efter 07.00 packade vi in allt i bilen. Nu ser vi framemot att komma till Oslo!