Fredagen bjöd på dåligt väder men för övrigt var dagen perfekt.  Först en trevlig lunch på Östgöta kök tillsammans med kollegorna.

Jag känner starkt att jag näste införskaffa en flamingo till trädgården! Observera människan som ligger i den uppblåsta fotöljen i bakgrunden.  Lite oklart sommarjobb(?!)...

Jag hade gjort mig till och lockat håret på morgonen men det regnade snabbt bort.

Invigde ett par nya skor. Är glad att jag hittat flera par bra lågskor som känns lite dressade istället för att gå i sneakers varje dag på jobbet.

Kvällen avslutades med en efterlängtad tjejmiddag. Så trevligt att umgås med gamla kollegor, god mat, trevligt sällskap och vi avrundade kvällen med att spela kubb. Jag brukar verkligen ogilla alla typer av spel men det var riktigt roligt, vi skrattade högt när pinnar flög högt och lågt över hela gräsmattan.

Perfekt avslut på arbetsveckan och en perfekt start på semestern! Ska bli så skönt att vara ledig tillsammans med min lilla familj.

Fick blommor av kollegan och de matchade min cykel perfekt där i korgen när jag cyklade hem.

Har världens sötaste unge bredvid mig i sängen och skulle föreviga henne på bild. Tyvärr uppskattade hon inte blixten... jaja man kan inte lyckas jämt det blev ju en bild i alla fall.

Igår kom familjen och mötte upp mig efter jobbet. Eller rättare sagt jag mötte upp dem eftersom min man har lokalsinne som en kaffebryggare och förmodligen inte hade gått åt rätt håll...

De hade sysselsatt sig en timme vid vattenspelet och lekparken nedanför Knäppingsborg och nu var de fikasugna.

Vi gick till Gubbens trädgård ett jätte mysigt fik precis vid mitt jobb. Jag har jobbat i Norrköping i nästan fyra år och har helt missat det här smultronstället, det var först denna vecka jag varit där på lunchen och jag kände att jag ville ta med familjen också.

Det är en oas i stan, lummigt, blommigt och härligt. Hembakat och kulglass i många sorter finns att tillgå och en liten loppis. De tar bara kontanter eller swisch, jag kan varmt rekommendera ett besök.

Sexåringen valde bord och ettåringen var mycket nöjd över att få skippa barnstolen och få en egen korgstol att sitta i. Det fanns gott om småfåglar att hälsa på också så hon hade fullt upp under fikastunden.

Därefter var det dags att bege sig mot målet med utflykten, klätterhallen. Jag hade lovat sexåringen att göra ett besök där innan min semester och resten av familjen ville gärna följa med och titta.
Vi var nästan ensamma så vi hade tur att hon fick pröva att repklättra som man annars måste boka tid för.

Efter instruktioner gav hon sig uppåt.

Lillasyrran vinkade glatt hejdå nere på golvet.

Halvvägs upp på väggen kom paniken över höjden så då fick hon komma ner.

Ettåringen var sprudlande glad över den nya miljön. "Dunga dunga" vilket på hennes språk är översatt till att gunga men det är ju svårt i bara rep.

Efter att ha testat att repklättra gick vi upp i bouldringhallen för att klättra.

Vi hyrde klätterskor men det är verkligen en vanesak att klättra med dem eftersom de ska vara lite små så man böjer tårna för att få bättre grepp. Sjukt obekvämt innan man vänjer sig så vi körde i strumpor istället. Hallen har väggar med olika lutning och cirka fyra meter i takhöjd. Hela golvet är madrasserat så man ska landa mjukt. Man klättrar olika case, dessa case är märkta med olika svårighetsgrad. Sexåringen klättrade lite hursomhelst eftersom hennes längd gör de svårt att klättra casen. Jag försökte klättra gula case som är de lättaste och ettåringen letade caselappar att rycka bort(?!).

Väljer man som jag ett gult case så är första "handtaget" utmärkt sen ska man klättra enbart den färgen upp till sista handtaget. En del var hyfsat lätta andra var betydligt svårare. Men det är kul, jobbigt men kul, det kräva styrka och problemlösning och jag klättrade inte alls mycket den timmen vi var där men var ändå helt slut i underarmarna och i händerna.
Sexåringen tyckte det var svårt i så vi avslutade besöket med att repklättra och utan klätterskor var hon betydligt mer modig.

Femton meter upp, hon var jätte nöjd när hon kom ner, framför allt för att hon tyckte det var kul att bli nerhissad i repet.

Vi avslutade kvällen med middag på Ingelsta innan vi rullade hemåt.

Måste ju testa lite, dock var inte kunden lika nöjd...

Som sagt inte helt nöjd...